- מהי אנתרופוסופיה? - רונן האן
- רודולף שטיינר - פרופסור שמואל הוגו ברמן
- אימגינציה של מיכאל מאת רודולף שטיינר
- ארבע עונות – קיץ מתוך: אימגינצית יוחנן הקדוש מאת רודולף שטיינר
- ראיון עם חנה ארונשטם – חוקרת אותיות הא-ב
- מסע אישי שאפשר לעשות יחדיו - אורית לויטר
- ששת התרגילים המשניים - רודולף שטיינר
- לוח השנה לנפש - רודולף שטיינר
- האהבה ומשמעותה בעולם - רודולף שטיינר
- אמונה, אהבה, תקווה – שלושת השלבים בחיי האנושות - ד"ר רודולף שטיינר
- משמעותם וערכם של החינוך המרפא ושל העבודה המרפאת - קרל קוניג
- ה"פצע" והקהילה החדשה - דני אמן
- השיחה בקבוצה - דני אמן
- עבודת צוות - דני אמן
- עבודה ב"מנדטים" – כלי להתפתחות אינדיבידואלית וצוותית - רונן האן
- מבוא למדיטציה - ארנסט כץ
- ראיון עם אריה בן-דוד על רשמיו האישיים מהשינויים המתרחשים בשנים האחרונות בגיתיאנום בשוויץ
- עצמיות משלבת או: "הצדק דורש אדם חברתי" - ראובן שליב
- על הכפיל - ברנרד ליווכוט
- 'הפילוסופיה של החירות' - מה יש בה? - משה בר-נס
- האהבה אל החירות - מוריס איטח
- על ‘הפילוסופיה של החירות’ - צבי מדר
- קיץ ופסטיבל Whitsun, Pentecost - פול מקאיי
- צבע לכל יום - חלוקת ימות השבוע לפי צבע, פלנטה, אבן, עץ, דגן, מערכת, שביעון ע"פ רודולף שטיינר
מאמרים
לפניכם אוסף מאמרים בתחומים שונים של האנתרופוסופיה:
לקטי מאמרים
- לקט מאמרים מיוחד להורי היסודי מבית אדם עולם לקראת כיתה א'
- אסופת משאבים וקישורים בנושא חגי תשרי
- יום השואה בחינוך ולדורף - אסופת מקורות
- הצגות בחינוך ולדורף
- אסופת קישורים בנושא האולימפיאדה בחינוך ולדורף
- ימי מונדיאל - אסופת קישורים על ההתייחסות למשחק הכדורגל בחינוך ולדורף
- אסופת קישורים לקראת חג שבועות
- על הערכות ועל תעודות בחינוך ולדורף
- אסופת קישורים לקראת החופש הגדול
- המעגל בחינוך ולדורף | ירון זנבל
- על קפיצה בחבל | ירון זנבל
- המידול (הפיסול) כביטוי לישות הפנימית של הילד | ד"ר אליזבט קליין
- פיסול
קרל סטוקמייר, חוקר תכניות לימודים בשיטת וולדורף, מסכם מאד בקצרה את אמירותיו של שטיינר בנושא הפיסול. - על התעמלות בוטמר
- להביא את האור אל המעגל - על טמפרמנטים וספירלת האור
- כיצד תומך תהליך ההצגה בכיתה י' בחינוך ולדורף בהתפתחות הילד | זיו רייטר
- תקופות בוטניקה בכיתות ה'-ו': לצמוח עם הילדים | ירון זנבל
- סיפורים (בע"פ) בחינוך ולדורף | ירון זנבל
- תפקיד מנהל בית הספר, ניהול משותף, מנהיגות ואחריות בבית ספר ולדורף | רונן האן
- מוסיקה בחינוך ולדורף / אלישע אבשלום
- חינוך ולדורף – עקרונות יסוד ויישומים / גלעד גולדשמידט
- התפתחות ההליכה, הדיבור והחשיבה בגילאי 3-0 / ליאת מנקין
- חינוך מרפא בישראל / ראובן שלייב
- גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף / ענת טסלר מסיקה
- הרצון בגיל ההתבגרות / ענת טסלר מסיקה
- מעט על מה שעומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון / ענת טסלר מסיקה
- שלושה שלבים – תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת / ענת טסלר מסיקה
- דקלום הבוקר לכיתות א'-ד' | לכיתות ה'-ח'
- התבוננות בהשתלבות תלמידים עם אוטיזם בחינוך ולדורף מאת יעל גוטר
- להיות מה שאני מלמד | אלון ירושלמי - פתרון משוואות עם נעלם אינו מטרה בפני עצמו, ולזכור מי גילה איזו יבשת לא רלוונטי לאיש. כשמלמדים את הנושאים האלה מתוך כוונה פנימית הם מהדהדים תהליכים עמוקים שעוברים על ילדינו.
- החינוך כאומנות אנושית | אלון ירושלמי
- הערך הנוסף בחינוך | אלון ירושלמי - עבודת המחנך מתוך שישה אלמנטים של מודעות אשר מאפשרים ניהול כיתה באופן בריא ומיטיב.
- מסע ההתפתחות כיתות א'-ה' | אלון ירושלמי - איך עובדים עם ילדי כיתה ה'?
- השמש בדקלומי הבוקר בבית ספר ולדורף כביטוי להתפתחות האדם | אלון ירושלמי
- התבוננות ככלי חינוכי מרפא | אלון ירושלמי - מי שמביט בי מאחור - אחד הכלים המשמעותיים ביותר בחינוך ולדורף הוא התבוננות אובייקטיבית ומשותפת בילד. התבוננות זו, כשהיא נעשית באופן גתאני, מאפשרת לראות את הילד ולא את עצמנו משתקפים בו
- החינוך ככלי מרפא | אלון ירושלמי
- חינוך לעצמאות מחשבתית | אלון ירושלמי
- חינוך כמנוף לשינוי חברתי | אלון ירושלמי
- בניית סמכות בכיתה
- משחקי דמיון (של פעם) בונים מיומנויות / אליקס שפיגל
על הקשר בין משחקי דימיון לפיתוח מיומנויות - חינוך והמציאות המודרנית / גלעד גולדשמידט
המאמר מנסה לבחון את דרכו של החינוך בעת החדשה לאור המאפיינים של המציאות המודרנית - חינוך לעצמאות ולחופש / גלעד גולדשמידט
המאמר בוחן את שאלת העצמאות והחופש, את התנאים הפנימיים לשאלות אלו ובוחן את הדרך החינוכית להשגתם. - משמעותה של תקופת הילדות - או הילדות, הזקנה ומותר האדם מהחיה / גלעד גולדשמידט
המאמר בוחן את משמעותה של תקופת הילדות על ידי ההשוואה בין החיה לאדם. - השינוי בסביבות גיל 12
תרגום ועריכה למאמר של הרמן קופקה - תכנית הלימודים בחינוך ולדורף - בית חינוך אלומות
- וגר לֶבֶד עם פלסטיק - מאת נועם שרון
- "הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל" - ראיון עם גלעד גולדשמידט, מורה הכיתה הראשון בישראל
- הנה, אכן חינוך-ולדורף יכול להיעשות! - ריאיון עם כריסטוף וייכרט, ראש אגף-החינוך בגתאנום
- חינוך ולדורף במדינה טוטליטרית: רעידת-אדמה בסין - מאת נועם שרון ומיכל זיו קרמר
- על הילדות, כוחות הרצון ושאלת החינוך לאינדיבידואליות עצמאית - מאת גלעד גולדשמידט
- ייחודו של החינוך האנתרופוסופי - מאת אלישע אבשלום
- נקודת המבט של תלמיד לשעבר - עדות אישית של לואיס שולץ ד"ר להנדסת חלל
- מחקר בלתי תלוי על בוגרי בתי ספר בשיטת ולדורף - קטעים מתוך מאמר שהופיע ב"דר שפיגל", 14.12.1981
- שאלות ותשובות על חינוך ולדורף - מאת אלישע אבשלום
- חוברת על חינוך ולדורף - מאת מורי בית הספר ולדורף הרדוף, סתיו 2000
- חינוך וולדורף והכשרת מורים במכללת דוד ילין - אלישע אבשלום
- הילכו שניים יחדיו? גישות לפתוח שותפות בין בתי ספר וולדורף למשרד החינוך
- עבודת גמר של גיורא אבידור 2014 - עקרונות ליישום תכנית הליבה של משרד החינוך בגני חובה ולדורף - גנאחר, יוזמת החינוך האנתרופוסופי באזור מודיעין, מאי 2007
- 20 שנה לבתי ספר ולדורף בישראל - להעביר את זה הלאה
- הדמיון ככוח פעיל בהוראה ובלמידה - מיכל קרמר
- חינוך אנתרופוסופי - חינוך ולדורף - ביחס לזרם החינוך ההומניסטי ובחינתו לאור תיאוריות התפתחותיות העוסקות בארבעת מרכיבי התפתחות הילד
עבודת גמר של צחי אמיר (קובץ PDF ) - טקסי יום השואה ולימוד השואה בבית הספר היסודי לאור מדע הרוח - שלי נתיב, 2010
- ציורי לוח בחינוך ולדורף
- לוח וגיר - ציורי הלוח בחינוך וולדורף, עבודה סמינריונית – בנושא תרבות חזותית. - שלי נתיב, 2014
- חינוך ולדורף במדינה טוטליטרית: רעידת אדמה בסין - נועם שרון ומיכל זיו קרמר
- הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל " | משה בר נס
- הנה, אכן חינוך-ולדורף יכול להיעשות ! | נועם שרון
- הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל " | משה בר נס
- מדוע ולדורף עובד | ד"ר ריגלנה "רג'י" מלרוז
- בצהרי היום העניין שיש לחינוך ולדורף עם הצהרונים | יולי שפירא
- חינוך וטכנולוגיה או: מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה? / גלעד גולדשמידט
מה משמעות הטכנולוגיה בחינוך ומה משמעות החינוך בעידן הטכנולוגי? מאמר זה בוחן שאלות אלו ומנסה לתת כמה תשובות חינוכיות. - על גלישה באינטרנט - מאת שלומית אידיסיס
- משחקי מחשב - מאת שלומית אידיסיס
- המחשב - התגלות טכנולוגית של הסף הרוחי - מאת גוטפריד סטראובה
- טכנופוביה, טכנופיליה ונקודת האיזון - תכנית לשילוב הוראת המחשב בחט"ע, ירון זנבל
- הרהורי פלאפון - מכתב בנושא השימוש בפלאפונים - שלומית אידיסיס
- השרדות - מכתב של המחנכת שלומית אידיסיס מזומר להורי כתה ג בעניין התכנית "השרדות"
- שוליית הקוסם: יתרון הרוח על המכונה דאגלס גרווין
- טכנופובים? אנחנו? | מירב ברויאר
- מחוברים בלהה רוזנפלד
- הרג בגוף ראשון
משחקי ירי במחשב והשפעתם על נפש האדם | סטפן קוהלה
- המימד הרוחני בטיפול הנפשי - נורית רוזנגרטן
- התרפיה רוחנית על סף עולם הרוח - נורית רוזנגרטן
- האמפתיה בפסיכולוגיה ועל פי מדע הרוח האנתרופוסופי - נורית רוזנגרטן
- זיקה שבין אנתרופוסופיה, אנתרופוסופים ועבודה נפשית - הגר דרור
- טיפול באוריינטציה רוחנית עם מטופלת המתקשה ביצירת קשר זוגי - הגר דרור מליניאק
- אלרגיה בילדים – מחקר השוואתי שנערך בשבדיה על אורח חיים של משפחות אנתרופוסופיות ד"ר אביה נוימן
- ישן וחדש בתפישת מושגי הבריאות והחולי - אודי לוי
- רפואה אנתרופוסופית ופסיכיאטרייה - ד"ר מירון ברק
- תראפיות באמנות ברפואה האנתרופוסופית - ד"ר מירון ברק
- הטיפולים באמנות ברפואה האנתרופוסופית - ד"ר מירון ברק
- הטיפול הנפשי בחולה הסרטן - ד"ר מירון ברק
- פרק המבוא מתוך הספר: 'מחלה מרפא וגורל באור האנתרופוסופיה' - ד"ר אבישי גרשוני
- מהי רפואה אנתרופוסופית? - ד"ר סימון בדנארק
- הפרעת קשב ריכוז ותנועתיות יתר - ADHD - ד"ר אביה נוימן
- על אורח חיים של "משפחות אנתרופוסופיות" בשבדיה ואלרגיה הילדים - ד"ר אביה נוימן
- השילוב בין הרפואה המקובלת והרפואה האנתרופוסופית בטיפול במחלת הסרטן - ד"ר גיל בר סלע
- מחלה ומערכת החיסון - ד"ר גיל בר סלע
- מחלות חום אצל ילדים על פי הרפואה האנתרופוסופית - ד"ר אבישי גרשוני
- ראיון עם ד"ר יופ ואן דאם - ד"ר אבישי גרשוני
- מחלה ומערכת החיסון - ד"ר גיל בר סלע
- רפואת משפחה אנתרופוסופית? - ד"ר אביה נוימן
- ילדים על הגבול - ד"ר מירון ברק
- הכנה למעבר הסף שבין החיים והמוות - אביה נוימן
- קסמן של תמציות הפרחים לילדים - סוזאנה ריינהולד
- משמעות המוסיקה עבור הנוטים למות - משה בר-נס
- ההחלמה שבמחלה תפקיד המחלה והריפוי מנקודת מבט רוחנית | נורית רוזנגרטן
- משמעות המוסיקה עבור הנוטים למות - סוזאנה ריינהולד
- ציור מתוך הצבע - דניאל זהבי
- הוראת מלאכות-יד בבית ספר וולדורף - אורית דותן
- אנורקסיה ותרפיה באמנות -דויד בנימין
- צלילים פוגשים - מאת איתן ליברמן
- דרך הצבע / נוח והמבול - אורי כהן
- ההתפתחות המוסיקלית בתקופתנו מנקודת המבט האנתרופוסופית - אלישע אבשלום
- התפתחות היסוד הקצבי במוסיקה ומשמעותו בזמננו - אלישע אבשלום
- מוסיקה ומאגיה שחורה במאה העשרים - אלישע אבשלום
- אור, חיצוני ופנימי - גלאדיס מאייר
- דרמה אינטואיטיבית - קרסטי אריסטוב
- הפסל של נציג האנושות - סרגיי פרוקופייף
- תולדות האומנות והתפתחות התודעה האנושית | גוטפריד ריכטר
- למי מיועדת האוריתמיה? - נדב נחתומי
- מלבוש מלודי מנצנץ לשפה העברית - אריה בן-דוד
- מהי אוריתמיה מרפאת? - לאסה ונרשו
- מהו ייעוץ ביוגרפי | דני אמן
- התגברות = התבגרות - דניאל רפאלי
- החיים לצד התהום - דניאל רפאלי
- זוגיות – אתגר. כיצד הגענו עד הלום?- רינה פפיש
- השביעון ראשון: מהלידה עד גיל שבע - אורנה בן דור
- השביעון השני בביוגרפיה של חיי אדם: מהתחלפות השיניים ועד לבגרות המינית - אורנה בן דור
- "להיות אסתרק'ה" - גיל 5 בראי הביוגרפיה - אורנה בן דור
- גיל 9 בראי הביוגרפיה - אורנה בן דור
- גיל 33 בראי הביוגרפיה - אורנה בן דור
- הכמיהה כהלך נפש - אורנה בן דור
- סיפורו של עידן – שביעון ראשון: ההבטחה - אורנה בן דור
- סיפורו של עידן – שביעון שני: בקיעים בתחושת השלמות - אורנה בן דור
- על הפרשנות הביוגרפית בהתייחסות לקארמה של האדם - אורנה בן דור
- מאמרים מגליונות אדם עולם
- העסק הקהילתי: חזרה לשורשים האלטרואיסטים של הכלכלה מאת נועם שרון
- האנתרופוסופיה והשאלה היהודית: ראשיתו של דיון ׀ גלעד גולדשמידט
יחסו של רודולף שטיינר ליהודים, ליהדות, לציונות ולגזענות - קמפהיל – קהילה בנקודת מפנה | נועם שרון
- זוגיות – אתגר. כיצד הגענו עד הלום | רינה פפיש
- חיי האהבה של הדבורים | נועם שרון
- חינוך ולדורף במדינה טוטליטרית: רעידת אדמה בסין - נועם שרון ומיכל זיו קרמר
- ילדים על הגבול - ד"ר מירון ברק
- נס כד השמן והדלקת המנורה החדשה | אורי כהן
- זרעי סוף הדרך? | איל בלוך
- הגענו אל הפַזה השנייה של חינוך ולדורף בישראל " | משה בר נס
- הנה, אכן חינוך-ולדורף יכול להיעשות ! | נועם שרון
- מהו ייעוץ ביוגרפי | דני אמן
- עבודה ב"מנדטים" – כלי להתפתחות אינדיבידואלית וצוותית | רונן האן
- פעילויות עם ילדים לתקופת הקיץ והחגים הקרובים | איריס גל
- שמחת בחגיך | מיכל שי לי
- להעביר את זה הלאה
- להתיר את קשר השתיקה | דגנית גונן
- לראות מעבר למגדר | מיה ענבר
- עד דלא ידע: שיכרון ושיכרון מפוכח בחג פורים | ד"ר ישראל קורן
- חוכמת האדמה | גלעד אלון
- אחרית הימים - גן חובה ממלכתי-ולדורף בשכונת קטמון בירושלים | נועם שרון
- טכנופובים? אנחנו? | מירב ברויאר
- הוא לא רק בנק, הוא גםידיד | נועם שרון
- מדוע ולדורף עובד |ד"ר ריגלנה "רג'י" מלרוז
- מחוברים בלהה רוזנפלד
- קול הערבית נשמע בולדורף אפי בת אילן
- הרג בגוף ראשון
משחקי ירי במחשב והשפעתם על נפש האדם | סטפן קוהלה - ההחלמה שבמחלה תפקיד המחלה והריפוי מנקודת מבט רוחנית | נורית רוזנגרטן
- בצהרי היום העניין שיש לחינוך ולדורף עם הצהרונים | יולי שפירא
- ניקיון הבית כמנוף להתפתחות רוחנית | לינדה תומס
- עיון בקוריקולום התרבותי-היסטורי בחינוך וולדורף | יפתח שילוני
- חינוך וולדורף כפלטפורמה לשימור הזמר העברי המוקדם | חנה טל אליאן
- תיאטרון בובות בביה"ס היסודי | נגה יצחקי
- תפיסות של מחנכים במסגרות חינוך ולדורף לגיל הרך את העבודה הרפלקטיבית שלהם בהקשר לעבודת הצוות | עפר גן אור
- לאן נושבת הרוח? סוגיות ביישום אלמנטים מחינוך וולדורף בתלמוד תורה חרדי | גיורא אבידור
- העקרונות הפדגוגיים של החינוך האנתרופוסופי בגיל הרך | כרמי ינון
- אמנות החינוך ומלאכת החיים: חשיבותה ומשמעותה של האמנות בחינוך ולדורף | נגה הראל
- מהם ארבעת הטמפרמנטים וכיצד עובדים איתם בבית ספר ולדורף? | חייקי לביא
- עבודת העץ בתיכון ולדורף | גיא כהן
- כיצד מתמודד בוגר בית ספר וולדורף עם החיים הבוגרים שלאחר סיום בית הספר? | ליה סילברברג
- אפיון וניתוח התרבות הארגונית בבית ספר ולדורף | אסף אשל
- כיצד מורים בחינוך ולדורף מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים בבית ספר יסודי | שקד אליאס
- תרומתה וחשיבותה של הוראת השפות הזרות בכיתות א'-ב' בחינוך ולדורף | דפני ססיל ליטמן כהן
- כיצד תומכת תוכנית הלימודים ברישום צורה בבית הספר היסודי את התפתחות הילד? | אומר אהרון
- סיפורת והתפתחות הילד | דוד בניהו
- פתיחת בוקר בעבודה בחווה | עמית גל
- מקומה של האסתטיקה בחינוך ולדורף | אורי גלעדי
- הכיתה כמרחב להתחנכות | אורי עברי
- הומור בחינוך האנתרופוסופי | שרה מלכה
- הומור וחינוך ולדורף | ליאת אדלר
- משמש לירח: משימת ההתפתחות של המחנך | שרון הררי
- הקניית כתיבה וקריאה בבית ספר ולדורף | זהר פלג
- חינוך מיני בגישת ולדורף | סתיו אברהמי
- האידאולוגיה הרביעית? – חינוך ולדורף בראי שלוש אידאולוגיות העל | מי-טל רחמני
- חינוך לאורינות מדיה בחינוך ולדורף
- כיצד תומך תהליך ההצגה בכיתה י' בחינוך ולדורף בהתפתחות הילד | זיו רייטר
- חינוך ולדורף כחינוך הומניסטי | גל אשל
- שנים עשר החושים לאור האנתרופוסופיה ומשמעותם לחינוך | רעות אתרוגי
- האם תכנית הלימודים במדעים בכיתות ו' ז' ח' בבתי ספר ולדורף הולמת את התפתחות הילד? ואם כן כיצד? | תום נוימן
- האם וכיצד עקרונות יסוד מתוך הפסיכולוגיה החיובית באים לידי ביטוי בחינוך וולדורף בשביעון השני | יובל קפל
- דרכים ליישום החינוך העמלני באמצעות עבודת אדמה | עמיר פרי
- מה בין חינוך ולדורף לבין החינוך 'מבוסס-טבע' בעבודת גן הילדים | אביב קידר
- התאמות בחינוך ולדורף – השוואה בין מאפייני חינוך ולדורף חילוני לבין דתי יהודי | ענת עציץ
- הוראת המוזיקה בשנים הראשונות בבית ספר ולדורף | מוטי עמיר
- כיצד לימודי האומנות הפלסטית בתיכון ולדורף תומכים בהתפתחות הנוער? | עפרה קנה
- סמכות המחנך בחינוך ולדורף | אשר וזה
- כיצד תומכים המבנים שבהם שוכנים בתי ספר וגני וולדורף בפעילות החינוכית המתרחשת בתוכם? | עדי בלוכביץ
- מימוש פילוסופית החינוך האנתרופוסופי במבני חינוך ולדורף | יהלי קפל ואיתמר נייגר
- האם וכיצד נותן חינוך וולדרוף מענה לילדים אשר חוו טראומה בילדותם? | עידן יהב
- על סינתזה ואנליזה בהוראת המתמטיקה בחטיבת הביניים | ניצן פריימן
- התפתחות לימודי השירה והמוזיקה בבית ספר ולדורף ומשמעותם לחינוך ולהוראה | מור גולדשמידט