התפתחות פיזית ונפשית בשלושת השביעונים הראשונים בחינוך ולדורף | ירון זנבל
באנתרופוסופיה, האדם נתפס כמורכב מארבעה גופים: הגוף הפיזי, הגוף האתרי, הגוף האסטרלי והגוף הרוחי. כל אחד מהם קשור לתחומים שונים של ההוויה האנושית ופועל ברמות שונות של קיום.בחינוך ולדורף אנו פועלים כדי לטפח ול"אמן" את ארבעת הגופים, בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים:

- גוף פיזי
הגוף החומרי אותו אנו חולקים עם עולם המינרלים. הגוף הפיזי נתון לריקבון ולמוות. הוא מתוחזק באמצעות כוחות הגוף האתרי.
בחינוך ולדורף, פיתוח הגוף הפיזי הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הכוללת של הילד, ומקבל תשומת לב מיוחדת בשנים הראשונות: בגיל הרך, התנועה החופשית והמשחק הם אמצעים מרכזיים לפיתוח הגוף הפיזי. הגן האנתרופוסופי מעודד משחק חופשי, התנסות עם חומרים טבעיים כמו חול, מים ואדמה, וכן טיפוס, קפיצה והליכה על משטחים שונים. - גוף אתרי (גוף החיים)
מקור החיים, הצמיחה, הרבייה והריפוי. ידוע גם ככוחות המעצבים.
אנו חולקים את הגוף האתרי עם ממלכת הצמחים.
הגוף האתרי מארגן ומקיים את הגוף הפיזי. שטיינר תיאר גוף זה כאחראי על הזיכרון בחיים המוקדמים, על רכישת הרגלים וחיוניות.
בחינוך ולדורף, פעילויות כמו קצב, שינה ומשחק עוזרות לאזן ולחזק את הגוף האתרי. - גוף אסטרלי (נפש)
מקור התודעה, הרגשות, התשוקה והכאב/הנאה.
אנו חולקים את הגוף האסטרלי עם בעלי חיים.
בבני אדם, הגוף האסטרלי מאפשר:- מודעות
- חיים פנימיים (חשיבה, תחושה, רצון)
- דמיון ותודעה של חלום
- אני (אגו / רוח-עצמי)
הליבה הרוחנית הייחודית של האדם.
ה"אני" יכול לשקף, ליצור, לבחור ולשנות.
ה"אני" מארגן ומשנה בהדרגה את הגופים התחתונים (אתרי ואסטרלי) לאורך זמן.
בחינוך ולדורף, פיתוח "אני" בריא פירושו טיפוח אינדיבידואליות ואחריות מוסרית, אשר מתפתחת במלואן בבגרות.