עונה 2
- כיתה א' - הילה שקד ואלון ירושלמי יוצאים לסדרה של פרקים לפי כיתות הלימוד והפעם מעמיקים בחשיבה על ילדי וילדות כיתה א'.
- כיתה ב' - הילה שקד ואלון ירושלמי ממשיכים בסדרת הפרקים לפי כיתות, והפעם מעמיקים וחושבים על ילדי וילדות כיתה ב'.
- כיתה ג' - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על המעבר המרגש בין כיתה ב לכיתה ג, השבר של הרוביקון והגילוי החדש של הילדים במעברם לעולם הבוגרים מעולם הילדות של הכיתות הצעירות יותר.
- כיתה ד' - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על ראשית ההתבגרות שמופיעה בכיתה ד, התמקמות חדשה של הקשר בין המחנך.ת לתלמידים.ות
- כיתה ה' - מה חדש בכיתה ה'? מה תפקיד המחנך ומה הילדים מבקשים מאיתנו כמזון בריא להתפתחות שלהם.
- כיתה ו' - הרוביקון השני, תחילת גיל ההתבגרות. מה האתגרים והמתנות של הגיל המיוחד הזה, בפרק על כיתה ו'
-
כיצד תומכים בילדים שקשה להם? - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על אתגרים של היחיד בתוך הקבוצה של הכיתה, איך שומרים על היחיד תוך שמירה גם על הקבוצה.
- הקשבה לכאן ועכשיו - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על איך התוכן מתחבר לכאן ועכשיו שהילדים והילדות נמצאים בו, איך מייצרים חיבור כזה ואיך שומרים על ההקשבה לצורך שהילדים מבקשים מאיתנו באותו רגע
- פרידה - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על פרידה על היבטיה השונים בכיתה
עונה 1
הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על מסעות בחינוך. להיות מחנך לוקח אותנו למסע התחנכות פנימי, כדי לגדל ילדים עלינו קודם כל לגדל את עצמנו.
- מי אנחנו: מהו חינוך עצמי?
- מוטיבאציה פנימית: על מוטיבציה פנימית, איך מגייסים ילדים למידה
- ריתמוסים: על ריתמוסים בכיתה ובבית ולמה אנחנו זקוקים להם
- קסם: היכן הקסם מתרחש בחינוך? איך מייצרים/משמרים אותו בחיינו ואיך מביאים ורואים אותו בכיתה?
- קארמה: על קארמה ואיך נעזר ברוח בעבודה החינוכית בכיתה
- אהבה וטמפרמנטים: על אהבה לילדים דרך סקרנות לעולמם ואופן הפעולה שלהם דרך גישת הטמפרמנטים של שטיינר
- יראת כבוד
- הכנות לקראת שיעור ולקראת תקופה: על הכנה לקראת שיעור ולקראת תקופה. הכנה חיצונית והכנה פנימית
- האומנות בחינוך: על המקום של האומנות בחינוך והמחנך כאומן
- תעודות: על תעודות או בעצם על תהודות?
- קשר הורה מחנך וקהילת כיתה: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על הקשר בין מחנכי ומחנכות הכיתה להורי הכיתה, איך מחזקים את הקשר, מה המשמעות של קשר זה בעבודה בכיתה ומחוץ לה.
- מבט עומק במחנךת: פרק מיוחד בו התארח אצלנו ארז גרוס, מחנך כיתה א מבית ספר בראשית בקרית אונו. שמחנו לדבר יחד על התהליך שעובר המחנך ועוברת המחנכת בתהליך החינוכי מול הילדים ומה בעצם עומד במהות התפקיד.
- התמודדות עם עומס השגרה: הילה שקד ואלון ירושלמי צוללים לאתגר שבעומס לקראת סוף שנה ובשגרה בכלל ומעמיקים בחשיבה על תרגילי ההכנה לפי שטיינר.
- סיכום שנה: הילה שקד ואלון ירושלמי מסכמים את השנה - שיח על גבולות ועל תמיכה רגשית במחנכת לאורך השנה
- ימי הולדת בכיתה: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על איך נערכים לימי הולדת בכיתה, מה המהות מאחורי המעשה ואיך לשתף את ההורים בה.
- בין מהות ובין צורה: הילה שקד ואלון ירושלמי צוללים לעומק וחושבים על המתח שקיים בין פדגוגיה כלומר צורה לבין מהות כלומר הרוח שנושאים המחנכים והמחנכות בהגיעם לכיתה.
- ניהול: הילה שקד ואלון ירושלמי מעמיקים את החשיבה על המהות בתפקיד הניהול. מצטרף אלינו לשיחה חבר אהוב, יובל דרומי, מנהל בית ספר הפרדס בפרדס חנה.
- ראויות במסע המחנךת: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על להיות ראוי לחנך כיתה, מה זה אומר? נשענים על גישת אמתי מגד ושואלים שאלות ודרך כך גם מעמיקים בשלושת התרגילים הראשונים של שטיינר
- עבודת צוות כתהליך התחנכות: הילה שקד ואלון ירושלמי ממשיכים את השיח מפרק 18 ומעמיקים בקשר בין מחנכי הכיתה למחנכי המקצוע ומעמיקים בתרגילים של שטיינר.
- מדברים על המצב: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על המצב במדינה ואיך הוא משפיע עלינו כמחנכים ומחנכות