מסעות בחינוך | אלון ירושלמי והילה שקד

עונה 2

  1. כיתה א' - הילה שקד ואלון ירושלמי יוצאים לסדרה של פרקים לפי כיתות הלימוד והפעם מעמיקים בחשיבה על ילדי וילדות כיתה א'.
  2. כיתה ב' - הילה שקד ואלון ירושלמי ממשיכים בסדרת הפרקים לפי כיתות, והפעם מעמיקים וחושבים על ילדי וילדות כיתה ב'.
  3. כיתה ג' - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על המעבר המרגש בין כיתה ב לכיתה ג, השבר של הרוביקון והגילוי החדש של הילדים במעברם לעולם הבוגרים מעולם הילדות של הכיתות הצעירות יותר.
  4. כיתה ד' - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על ראשית ההתבגרות שמופיעה בכיתה ד, התמקמות חדשה של הקשר בין המחנך.ת לתלמידים.ות
  5. כיתה ה' - מה חדש בכיתה ה'? מה תפקיד המחנך ומה הילדים מבקשים מאיתנו כמזון בריא להתפתחות שלהם.
  6. כיתה ו' - הרוביקון השני, תחילת גיל ההתבגרות. מה האתגרים והמתנות של הגיל המיוחד הזה, בפרק על כיתה ו'
  7. כיצד תומכים בילדים שקשה להם? - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על אתגרים של היחיד בתוך הקבוצה של הכיתה, איך שומרים על היחיד תוך שמירה גם על הקבוצה.
  8. הקשבה לכאן ועכשיו - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על איך התוכן מתחבר לכאן ועכשיו שהילדים והילדות נמצאים בו, איך מייצרים חיבור כזה ואיך שומרים על ההקשבה לצורך שהילדים מבקשים מאיתנו באותו רגע
  9. פרידה - הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על פרידה על היבטיה השונים בכיתה

עונה 1

הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על מסעות בחינוך. להיות מחנך לוקח אותנו למסע התחנכות פנימי, כדי לגדל ילדים עלינו קודם כל לגדל את עצמנו.
  1. מי אנחנו: מהו חינוך עצמי?
  2. מוטיבאציה פנימית: על מוטיבציה פנימית, איך מגייסים ילדים למידה
  3. ריתמוסים: על ריתמוסים בכיתה ובבית ולמה אנחנו זקוקים להם
  4. קסם: היכן הקסם מתרחש בחינוך? איך מייצרים/משמרים אותו בחיינו ואיך מביאים ורואים אותו בכיתה?
  5. קארמה: על קארמה ואיך נעזר ברוח בעבודה החינוכית בכיתה
  6. אהבה וטמפרמנטים: על אהבה לילדים דרך סקרנות לעולמם ואופן הפעולה שלהם דרך גישת הטמפרמנטים של שטיינר
  7. יראת כבוד
  8. הכנות לקראת שיעור ולקראת תקופה: על הכנה לקראת שיעור ולקראת תקופה. הכנה חיצונית והכנה פנימית
  9. האומנות בחינוך: על המקום של האומנות בחינוך והמחנך כאומן
  10. תעודות: על תעודות או בעצם על תהודות?
  11. קשר הורה מחנך וקהילת כיתה: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על הקשר בין מחנכי ומחנכות הכיתה להורי הכיתה, איך מחזקים את הקשר, מה המשמעות של קשר זה בעבודה בכיתה ומחוץ לה.
  12. מבט עומק במחנךת: פרק מיוחד בו התארח אצלנו ארז גרוס, מחנך כיתה א מבית ספר בראשית בקרית אונו. שמחנו לדבר יחד על התהליך שעובר המחנך ועוברת המחנכת בתהליך החינוכי מול הילדים ומה בעצם עומד במהות התפקיד.
  13. התמודדות עם עומס השגרה: הילה שקד ואלון ירושלמי צוללים לאתגר שבעומס לקראת סוף שנה ובשגרה בכלל ומעמיקים בחשיבה על תרגילי ההכנה לפי שטיינר.
  14. סיכום שנה: הילה שקד ואלון ירושלמי מסכמים את השנה - שיח על גבולות ועל תמיכה רגשית במחנכת לאורך השנה
  15. ימי הולדת בכיתה: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על איך נערכים לימי הולדת בכיתה, מה המהות מאחורי המעשה ואיך לשתף את ההורים בה.
  16. בין מהות ובין צורה: הילה שקד ואלון ירושלמי צוללים לעומק וחושבים על המתח שקיים בין פדגוגיה כלומר צורה לבין מהות כלומר הרוח שנושאים המחנכים והמחנכות בהגיעם לכיתה.
  17. ניהול: הילה שקד ואלון ירושלמי מעמיקים את החשיבה על המהות בתפקיד הניהול. מצטרף אלינו לשיחה חבר אהוב, יובל דרומי, מנהל בית ספר הפרדס בפרדס חנה.
  18. ראויות במסע המחנךת: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על להיות ראוי לחנך כיתה, מה זה אומר? נשענים על גישת אמתי מגד ושואלים שאלות ודרך כך גם מעמיקים בשלושת התרגילים הראשונים של שטיינר
  19. עבודת צוות כתהליך התחנכות: הילה שקד ואלון ירושלמי ממשיכים את השיח מפרק 18 ומעמיקים בקשר בין מחנכי הכיתה למחנכי המקצוע ומעמיקים בתרגילים של שטיינר.
  20. מדברים על המצב: הילה שקד ואלון ירושלמי מדברים על המצב במדינה ואיך הוא משפיע עלינו כמחנכים ומחנכות