עקרון 8: יצירת שפה משותפת
פיתוח תקשורת לא מילולית ולא אלימה.
משחקי מקצב מאפשרים לילדים להגיב אחד לרעהו על ידי שמירת הקצב והמקצב אשר קיימים תמיד בשיר. העברת מחיאת כף אחד לשני, יצירת קצב על ידי הקשת שתי אבנים והעברתו אחד לשני או לקבוצה, שמירת מקצב, כל אלא דורשים הקשבה ותקשורת ללא מילים אלא בשפה משותפת שונה.
אנו סומכים אחד על השני. אנחנו יכולים ליצור שפה ולבנות עליה. אפשר להלחין יחד על ידי הוספה לקיים. זה דורש הקשבה ללחן של השני והוספת הקטע שלי. בהליך זה אנחנו יוצרים משהו חדש.
תמי, מורה למוסיקה
הסבר: בהכנה שלנו כל הילדים התאמנו על אותן התנועות, כתבו שירים על אותם הנושאים ולמדו את אותה המיתולוגיה העתיקה. זה נתן בסיס משותף לבניית חוויה משותפת. יצירת מסגרת משותפת ל-200 ילדים הדוברים 8 שפות שונות מכריחה אותך להדגיש דרכים חדשות לתקשורת, שלא מבוסס על מלים.