אמנות חזותית כמחולל שינוי חיובי
The essence of Greek art | Axel Ewald (pdf)
בנוסף לפעילות הספורטיבית, הילדים עסקו בפעילויות אמנותיות של יצירה וציור, תוך שימוש בכלים שונים ומולטימדיה. באמצעות האמנות, הילדים קיבלו עידוד כדי למצוא את דרכם הייחודית כדי להביע במילים את סיפורם, את האמונות שלהם ואת חלומותיהם ביחס לעתיד. פרויקטים אמנותיים מספקים מפלט חלופי כדי ליצור קשר בדרכים שהם מעבר למחסומי השפה. פרויקטים אמנותיים גם סיפקו דרך לאלה הנעדרים כישורים אתלטיים, כדי להציג לראווה כישרונות שונים, שהתברכו בהם או שברצונם לשפר.
לפסטיבל הובאו מורים לאמנות ממדינות שונות כדי לסייע בפרויקטים אמנותיים שונים וכדי לעודד ערוצי ביטוי אמנותיים בין המשתתפים. באמצעות הציור והאמנות, המשתתפים הצליחו לחלוק עם אחרים את הנהגים התרבותיים והמסורתיים שלהם, ובנוסף ניתנה להם ההזדמנות להביע במילים את חוויותיהם ואת היופי של ארץ מולדתם. הפרויקטים לאמנות היוו עבור המשתתפים דרך ייחודית כדי להעביר את המסר של הסיפור האישי שלהם ושל חוויותיהם, מעבר למחסומי השפה והמגבלות הבין-תרבותיות. הציור והאמנות נגעו בטווח רחב של נושאים ואמצעי ביטוי, כך שהיה מערך של ביטוי ויצירתיות אשר השלים את התוכנית האמנותית של "AllinPeace".
המורים לאמנות קיבלו הכשרה על מנת שידגישו את ההיבטים המשקפים רעיונות פילוסופיים באמנות היוונית שתומכים בערכים נצחיים, ערכים שאינם משתנים עם חלוף הזמן. הם גם התמקדו בצרכים של הילדים ממקומות בעייתיים, והזקוקים לדמויות חיוביות ולערכים הומניטריים כלל אנושיים שבכוחם להעצים אותם. תוך כדי משחק ובדרך הפשוטה ביותר, נעשה שימוש באמנות כדי להתגבר על מחסומים הטבועים בשפה המדוברת.
כמה מהרעיונות הפילוסופיים שפותחו כללו את איכויות הגיאות והשפל, במשמעות ששינוי הוא דבר קבוע, וההימנעות מהפרזה. המורים לאמנות חיזקו מושגים המשקפים ערכים וצרכים אנושיים, עזרו לבנות דגם של עיר-מדינה כביטוי לקהילה, צפייה פעילה של אחד בשני, תחושה של ביחד וכבוד חיובי להבדלים.
הפעילויות האמנותיות כללו ביטוי חזותי של נושאים כגון אהבה, רעות, עוצמה ושלום; זאת כדי ללמד את ההפך ולהתגבר על גישות תחרותיות ותוקפניות ומילאו את הצורכים האוניברסליים של הילדים לביטחון וקבלה. הילדים גם יצרו דגם של עיר-מדינה בכך שציירו אנשים, בתים, עצים וחיות ולאחר שגזרו אותם העמידו את הגזירות על דפי נייר גדולים שנשאו את שם העיר-מדינה שלהם, כגון קנוסוס, תביי, ספרטה, אתונה וכיו"ב. הילדים גם יצרו דגלים לעיר-מדינה ובהם הסמלים של עירם. דגלים אלה נצבעו על בד והילדים נשאו אותם במצעד הפתיחה של משחקי הפסטיבל.