עקרון 3: לימוד תוך עשייה
דוגמאות:
אם נתחיל בהרצאות וכתיבה, יווצרו חסמים בפני לימוד המוסיקה. אנחנו לא מסבירים אלא פשוט עושים. אנו מוחאים כפיים, אנו שרים. אנחנו משתמשים בשיר אפריקאי בלי להסביר את פחרוש המילים, רק הברות ומנגינה. כל אחד יכול לעשות את זה וליהנות מזה. הם נעשים חברותיים. ואז אני מלמדת שיר מורכב יותר. אנו שרים, אנו ממציאים מילים ומקצבים חדשים. דבר-מה חי מתעורר על ידי העשיה הזאת ואז הם מגיעים ליכולת ליצור שירים משלהם.
תמי, מורה למוסיקה
תתחיל בעשיה; לימוד על ידי חיקוי
הערות של הזולו בדלפי 2000 וטליתה קומי דצמבר 2005. איך לימוד על ידי חוויה ישירה משפיעה בחוזקה (אנטון).
"אני שומע אני שוכח, אני רואה אני זוכר, אני עושה אני מבין ויודע."
דפוסי האינטראקציה שלנו יוצרים הרגל וציפיות. עד אשר אדם חווה חוויה חזקה "המדברת אחרת", משהו שמכריח אותו לחשוב אחרת, קשה לוותר על הרגלים ישנים. לימוד דרך עשייה הינו חוויה חזקה שיכולה ליצור התבוננות פנימה, הבנה ושינוי.