עקרון 4: זיהוי החן והאצילי שביופי
שימוש בגישה הוליסטית ככלי ליצירת שלווה פנימית דרך השפות האוניברסליות של תנועה ואומנות.
כאשר אנחנו שרים ומוחאים כפים יש דינמיקה אחרת, הכל דרך חיקוי ולא על ידי הסבר מילולי. המוביל יכול לעשות סימן להחליש, לחזק או למדרג (קרשנדו). ניתן להראות אפשרויות שירה שונת. לכל הברה יש גוון, ערך שונה של ביטוי. הילדים לומדים לחוש את זה. אפשר לשיר את כל המנגינה ב-מֶה-מה-מה, מי-מי-מי או לו-לו-לו. אפשר לשנות את הקצב ולעבוד על תחושת המהיר או האיטי. אפשר לשנות את גובה הצליל ולעבוד על תחושה של גובה או נמיכות. אפשר לשנות את המקצב ובקבוצה אחת למחוא כפיים במקצב שלש ובקבוצה שניה במקצב ארבע.
תמי, מורה למוסיקה
זה האתוס של הידידות, של האכפתיות, של התגובה, של הסימפטיה של אנשים שיכולים לעזור אחד לשני בעבודת צוות ולחלוק מה שבאמת חשוב.
פואד, מנהיג קהילתי
התגובה של הילית / הארות ויזואליות / עמוס מרוצה מכך, שהצליח לעצב דולפין עם אקסל
הסבר: גילוי האצילי שטמון ביופי, ובייחוד בחן של התנועה, מרגיע בנו את הנשמה ומאפשר לנו לזהות את האחר כאדם מכובד ובעל-ערך.