ארבעה חברים יצאו ליריד אביב...
מקור: Waldorf art and teacher | Narsingh Khalsaתרגום ועיבוד: ירון זנבל
לילדים כולריים יש לרוב תחושת מטרה והם עשויים לגשת ליריד מתוך מטרה ברורה. הם עשויים להתעניין בפעילויות, משחקים או פריטים ספציפיים, וסביר להניח שהחקירה שלהם תהיה תכליתית ומכוונת. בעת אינטראקציה עם אחרים, הילד הכולרי עשוי לגשת לשיחות מתוך מחשבה על מטרה. בין אם מדובר במשא ומתן על פריט מסוים, השתתפות במשחק או חיפוש מידע, האינטראקציות שלהם עשויות להיות תכליתיות וממוקדות בהשגת תוצאות ספציפיות.
אנשים סנגווינים משגשגים בהתרגשות, וסביר להניח שיריד האביב ימלא אותם בהתלהבות. הם עשויים להימשך במיוחד לאווירה החגיגית, לקישוטי החג ולפעילויות וההופעות השונות המתקיימות. סנגווינים בדרך כלל סקרנים ופתוחים לחוויות חדשות. סביר להניח שהם יחקרו את כל ההיבטים של יריד האביב, להוטים לגלות אטרקציות חדשות, לנסות מאכלים שונים ולעסוק בפעילויות שמושכות את העניין שלהם. הם ימצו מהר מאוד את הכרטיסים או הכסף שברשותם.
מלנכוליים נוטים להיות מהורהרים ולהתבונן בנעשה. עם הגעתם ליריד האביב, הם עשויים לקחת רגע כדי לספוג את האווירה, להעריך את הקישוטים האמנותיים, ולצפות בפעילויות השונות המתרחשות. וכשזה מגיע לקניות, אנשים מלנכוליים עשויים לגשת אליהן בתחושה של תשומת לב. הם יכולים לקחת את הזמן שלהם לחקור כל דוכן, לשקול בקפידה רכישות, ולבחור פריטים בעלי משמעות אישית או מתאימים לרגישויות האסתטיות שלהם.
אנשים פלגמטיים הם בדרך כלל סתגלתניים ונוחים. הם עשויים לנווט ביריד בגישה נינוחה, ללכת עם הזרם ולהסתגל לפעילויות ולאירועים שמושכים את העניין שלהם ברגע ספציפי. אם יהיו שינויים בלתי צפויים או הפתעות ביריד, אנשים פלגמטיים עשויים להגיב עם התנהגות רגועה וניטרלית. הם יהנו מדוכני האוכל ומסדנאות היצירה.
עוד על ארבעת הטמפרמנטים
- להביא את האור אל המעגל - על טמפרמנטים וספירלת האור | Narsingh Khalsa
- מהם ארבעת הטמפרמנטים וכיצד עובדים איתם בבית ספר ולדורף? | חייקה לוי
- ארבעת הטמפרמנטים | רודלף שטיינר
- הטמפרמנטים ומה שביניהם (חלק א') | אורנה בן דור
- הטמפרמנטים ומה שביניהם (חלק ב') | אורנה בן דור
- תזונה על פי הטמפרמנטים | ד"ר מוטי לוי
- תקופת כתיבה יוצרת בכיתה ח'